Nowy Cannondale Scalpel-Si 2017

O marce / Aktualności / Nowy Cannondale Scalpel-Si 2017
26.04.2016
Cannondale zaprezentował nowego Scalpela - Si 2017. Najlżejszy, najsztywniejszy amortyzowany wyścigowy rower górski, jaki świat kiedykolwiek widział. Doskonała trakcja. Idealna kontrola. I żadnych kompromisów.

Dzisiejsze trasy XC są znacznie trudniejsze, niż kiedyś – techniczne sekcje i zestaw przeszkód, których spodziewasz się na trasie DH. W takich sytuacjach rower to za mało, potrzebujesz specjalistycznej broni – lekkiej, sztywnej i zdolnej do wyższych celów, niż te, które stawia zwykłe XC.

Dlatego nowy Scalpel-Si powstał z myślą o XXC.

STWORZONY DO XXC ZNACZY STWORZONY Z Si

 
Chociaż nowy Scalpel-Si należy do ścisłej czołówki najlżejszych ram na świecie, to na nic byłby jego potencjał, gdyby reszta roweru jako całości nie nadążała za jego lekkością. Si, czyli System Integration – Integracja Systemowa – to zarówno technologia, jak i filozofia, która dba, by cały rower działał bezbłędnie na najwyższych obrotach, tak jak tego oczekujesz. Genialne rozwiązania, jak unikalny napęd Ai z offsetem i fenomenalna geometria OutFront mogą istnieć tylko dzięki elementom Si, takim jak korby HollowGram, widełki tylnego trójkąta Zero Pivot czy nasz jedyny w swoim rodzaju przedni amortyzator Lefty. Si gwarantuje niską wagę, sztywność i wrażenia z jazdy, o jakich inne „systemy” mogą tylko pomarzyć.

STWORZONY DO XXC ZNACZY TAKŻE STWORZONY Z Ai

 
W brutalnym świecie współczesnego XC, w którym nie ma miejsca na słabości i błędy, trakcja i zwinność są kluczowe. Drobny uślizg czy niepotrzebna walka o utrzymanie się w siodle mogą oznaczać utratę pozycji lidera i spadek na tyły stawki. Powszechnie znanym sposobem jest krótki tylny trójkąt, o który jednak trudno w przypadku rowerów z kołami w rozmiarze 29 cali. To wymaga niezdrowych kompromisów, chyba, że tak, jak Cannondale, masz Ai. Ai, czyli Asymmetric Integration – Asymetryczna Integracja, pojęcie określające unikalną ideę napędu odsuniętego od osi roweru. Ai umożliwia nam bezkompromisowe zaprojektowanie najkrótszego tylnego trójkąta w rowerach XC. Oszałamiająca trakcja, niesłychana zwrotność, zabójcza sztywność i pełna kompatybilność z napędem 2x, bez żadnego uszczerbku przestrzeni dla tylnej opony. Sztywniejsze tylne koło wyszło nam niejako przy okazji. Żadnych ustępstw.

KRÓTKI TYLNY TRÓJKĄT TO NIE JEST SZTUKA DLA SZTUKI

 
System Ai bazuje na prostej przesłance – jeśli coś stoi na drodze do skrócenia tylnego trójkąta i poprawieniu trakcji, pozbądź się tego. Aby przemieścić tylne koło bliżej osi suportu, po prostu odsunęliśmy korbę z zębatkami i przednią przerzutkę o 6 mm na zewnątrz, uwalniając mnóstwo przestrzeni dla tylnej opony, bez konieczności wchodzenia w napęd 1x czy cieniowania dolnych widełek do granic możliwości i osłabiania ich. Do tego odsunęliśmy cały tylny trójkąt, w którym znalazło się miejsce dla symetrycznie zaplecionego tylnego koła, z równym naciągiem szprych po każdej stronie, zbudowanego na zwykłej piaście. Po prostu – mądrze!

POZYCJA, POZYCJA, POZYCJA

 
Scalpel-Si wymusza na jadącym agresywną, atakującą sylwetkę, a dzięki krótkiemu wspornikowi kierownicy, kontrola nad kierunkiem jazdy pozostaje pewna w każdych warunkach, jak w rowerze enduro. W małych rozmiarach ramy stosujemy koła 27,5 cala, w większych duże, 29-calowe, aby jeszcze lepiej dopasować prowadzenie do wzrostu kolarza. Stromy kąt sztycy wspomaga uzyskanie wysokiej mocy w pedałach oraz wyrównuje trakcje obu kół. Ten rower powstał nie tylko z myślą o jeżdżeniu, ale przede wszystkim o ściganiu. I wygrywaniu.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-5.jpg

POZOSTAŃ NA CZELE

 
Dziwne rzeczy dzieją się w Pucharze Świata XCO ostatnimi czasy. Na trasach pojawiają się zjazdy, które nie tak dawno temu pasowałyby do zawodów DH, atakowane przez gości na rowerach z geometriami bardziej pasującymi do roku 1997. Poubieranych w Lycrę. Czas na coś innego. Scalpel-Si posiada nowoczesną geometrię, którą nazywamy OutFront. To kombinacja płaskiego kąta główki, nietypowego odsunięcia osi przedniego koła w amortyzatorze Lefty oraz długiego przedniego trójkąta ramy, które razem dają zwinność godną rasowego roweru XC oraz stabilność i pewność na zjazdach i uskokach, jak w rowerze ścieżkowym. Scalpel-Si pozostaje pewny w prowadzeniu, bez względu na to, jak szybko, gdzie i po czym aktualnie jedziesz. To pewna wygrana dla tych, którzy lubią wygrywać.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-6.jpg

WYZNACZ SWOJĄ LINIĘ

 
Amortyzator Lefty nie ma sobie równych pod względem precyzji sterowania. Jego unikalna konstrukcja, z podwójną koroną i pojedynczą golenią daje większą sztywność, niż klasyczny widelec, a dzięki rzędom łożysk igiełkowych jego praca nawet pod obciążeniem pozostaje płynna, równa i wolna od zacięć. Ponieważ sami produkujemy amortyzatory, możemy wybrać odpowiednie dla danego roweru wyprzedzenie osi koła; parametr, który jest kluczowym w naszej geometrii OutFront. A poza tym to jeden z najlżejszych widelców na świecie. Nic nie trzyma kierunku tak perfekcyjnie, jak Lefty.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-7.jpg

W WALCE Z NADWAGĄ

 
Nasze włókno węglowe BallisTec swoją nazwę zawdzięcza militarnemu pochodzeniu, gdzie niska waga i sztywność idą w parze z wyjątkową wytrzymałością. BallisTec pozwala nam na programowanie sztywności w każdym, najdrobniejszym detalu ramy. Innymi słowy jest sztywny tam, gdzie trzeba i tłumi drgania w strefach, w których tego chcemy. Pozwala na nowo zdefiniować, czym jest ultralekka rama roweru tak bardzo, że każdy Scalpel-Si otrzymuje naszą dożywotnią gwarancję.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-8.jpg

SZTYWNOŚĆ NAWET TAM, GDZIE JEST RUCH

 
Dzięki unikalnemu systemowi klinowania osi obrotu LockR, uzyskujemy sztywność poprzeczną tam, gdzie inni pogodzili się z jej nieobecnością. LockR to puste w środku osie, stabilizowane rozporowymi stożkami w czasie dokręcania, tworzące wirtualnie jeden, sztywny element. Dzięki nim praca wahacza jest równa i płynna, a tylny trójkąt pozostaje sztywny bocznie, jak w hardtailu. LockR to lekkość i prostota obsługi.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-9.jpg

ZINTEGROWANA BLOKADA AMORTYZACJI

 
Nie zawsze potrzebujesz aktywnego zawieszenia obu kół, nawet jeśli to zawieszenie Scalpela-Si. Kiedy chcesz ostro przyspieszyć, oderwać się konkurencji lub zaatakować długi podjazd, za pomocą jednej manetki na kierownicy zablokujesz obydwa amortyzatory. Hydrauliczna blokada obsługuje naraz amortyzator Lefty i tłumik Rock Shox zawsze wtedy, kiedy sobie tego zażyczysz.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-10.jpg

ODRABIAMY ZALEGŁOŚCI Z NAWIĄZKĄ

 
W ramie nowego Scalpela-Si znajdziesz najlepszy sposób prowadzenia przewodów wewnątrz ramy, jaki mogliśmy wymyślić. Za pomocą wymiennych wkładek w gniazdach przewodów możesz wybrać dowolny ich układ, zależnie od twoich potrzeb. Dodatkowo blokują przewody i pancerze w miejscu, zapobiegając ich luzowaniu się i denerwującemu hałasowaniu w czasie jazdy. Proste i funkcjonalne.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-11.jpg

PŁASKI UCHWYT ZACISKU HAMULCA

 
Specjalny płaski uchwyt pozwala na bezpośrednie przykręcenie zacisku tylnego hamulca, bez dodatkowych adapterów. Dzięki niemu hamulec nie tylko lepiej działa, zyskuje również zawieszenie, w którym elastyczny materiał w miejscu, gdzie zwykle znajduje się oś obrotu może pracować bez ograniczeń. To kolejny element czyniący Scalpela-Si niepokonanym.
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-12.jpg

MASZ DWA BIDONY – JESTEŚ PRO

 
Dokładnie, przedni trójkąt Scalpela-Si mieści dwa bidony. No i brawo!
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-13.jpg

DOŚĆ NIEPOTRZEBNYCH KOMPROMISÓW

 
Nawet w profesjonalnym XC sztyce regulowane nie są rzadkim zjawiskiem. Scalpel-Si posiada miejsce na baterię systemu Shimano Di2 ukryte w górnej rurze przedniego trójkąta, tuz przed mocowaniem tłumika. Dzięki temu nadal możesz korzystać ze sztycy regulowanej z wewnętrznym prowadzeniem przewodu i zyskać przewagę na technicznych zjazdach.


DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-zaver.jpg
DATA | //clanky/2016/scalpel-si | cnd17-Scalpel-Si-microsite-image-kola.jpg
Cannondale - Logo
[X]

Zapisz się do newslettera!

Będziemy wysyłać Ci informacje o nowościach i promocjach dotyczących rowerów Cannondale.