MIKROAMORTYZACJA SAVE

O marce / Technologie / MIKROAMORTYZACJA SAVE

Tylny trójkąt posiada wbudowane małe strefy amortyzacji, które poprawiają trakcję tylniego koła, zwiększają prędkość, poprawiają precyzję i podnoszą komfort. Zoptymalizowane do współpracy z widelcem SPEED SAVE.

Technologia SAVE pozwala obniżyć zmęczenie i poprawić prowadzenie roweru poprzez zredukowanie wstrząsów i wibracji dochodzących od kół do kolarza. Łącząc precyzyjne kształtowanie rur ze starannie programowanym układem włókien węglowych, jestesmy w stanie niejako zmusić tylny trójkąt ramy, a konkretnie jego dolne i górne widełki, do odkształcania się pod wpływem nierówności i tym samym częściowego pochłaniania drgań, z jednoczesnym zachowaniem podłużnej i poprzecznej sztywności. Podobne zabiegi jesteśmy w stanie wykonać z uzyciem naszych wyjątkowych rur aluminiowych.

Technologię SAVE najłatwiej rozpoznać poprzez spłaszczenia na dolnych i górnych widełkach, jak i na ramionach widelca, które z kolei w widoku podłużnym odznaczają się większą szerokością. To wszystko zwiększa elastyczność w osi pionowej tych elementów, zwiększając nie tylko komfort jazdy, ale i ogólną wydajność roweru.
Pierwotnie stworzona dla pierwszej wersji roweru Synapse Carbon (SAVE to akronim od Synapse Active Vibration Elimination), mikroamortyzacja SAVE ewoluowała do czterech wariantów dla rónych typów rowerów: SAVE PLUS, SPEED SAVE, AERO SAVE i SAVE.

DATA | technologie | save-image.jpg 

SPEED SAVE - SuperSix EVO, CAAD 12, F-Si.

Tak samo, jak zawieszenie w bolidach Formuły 1, SPEED SAVE sprawia, że rower jedzie szybciej, a nie po prostu jest bardziej wygodny. Łącząc niską wagę i sztywność skrętną, SPEED SAVE pozwala jechać szybciej, mocniej przyspieszać i poprawia prędkość w zakrętach bez negatywnego wpływania na transfer energii z pedałów.

SPEED SAVE polega na równowadze cech pomiędzy tylnym trójkątem a widelcem. Tylny trójkąt posiada niewielką zdolność do ugięcia w pionie, pochłaniając tym samym małe i średnie wibracje, podczas gdy specjalny kształt widelca i odsuniete w tył haki czynią dokładnie to samo z przednim kołem. To wszystko czyni ze SPEED SAVE działający system mikroamortyzacji, pozwalający kołom roweru aktywnie pochłaniać niedoskonałości na szosie, niezależnie od zajmowanej pozycji na rowerze - siedzącej lub stojącej. Lepsza przyczepność, lepsza kontrola, wyższa prędkość i szybsze pokonywanie zakrętów.
Druga częśc systemu dba o komfort kolarza. Rura podsiodłowa posiada zoptymalizowany układ włókien węglowych, pozwalających na niewielkie odkształcenie w przód i w tył w czasie jazdy, rozprasza wibracje i osłabia większe, ostre uderzenia, oszczędzając mięśnie kolarza w czasie długich, wielokilometrowych rajdów.

Cannondale Save plus 

SAVE PLUS - Synapse Hi-Mod i Synapse Carbon

SAVE w wersji dającej jeszcze więcej komfortu w czasie długich jazd i na drogach z wyboistą nawierzchnią.

Zmodyfikowana wersja systemu, od którego wszystko się zaczęło, SAVE PLUS oferuje więcej elastyczności pionowej, niż SPEED SAVE. Świetnie sprawdzi się na brukowanych drogach północnej Europy lub w czasie długich, wielokilometrowych wyścigów Gran Fondo.

SAVE PLUS to totalny, trzyczęściowy system, zaprojektowany by sprostać wszelkim niedogodnościom na szosie.

Część 1: Układ włókien - bardzo małe i małe nierówności

VUkład włókien w ramie Synapse stworzono z myślą o czymś, co nazywa się "rozpraszaniem ścinania międzywarstwowego". W praktyce oznacza to układ włókien, który powoduje zatrzymanie oraz rozproszanie wibracji, zanim dotrą do ciała kolarza. Pomaga to w odizolowaniu szumu podłoża, któe w praktyce przyspiesza efekt zmęczenia kolarza i tym samym pozwala na dłuższą, mniej męczącą jazdę.

Część 2: Tylny trójkąt i widelec - małe i średnie nierówności

Tak, jak w przypadku SPEED SAVE, tylny trójkąt i widelec w SAVE PLUS zaprojektowano jako jednolity system, gdzie koła aktywnie reagują na nierówności, bez względu, czy kolarz siedzi w siodle czy stoi w pedałach. Górne widełki posiadają charakterystyczny, skręcony profil, dzięki czemu ulegają odkształceniu i ugięciu, zachowując się podobnie do zwykłej sprężyny zwijanej. Widelec posiada zakrzywione ramiona i odsunięte haki koła, które uginają się pod wpływem nacisku, amortyzując tym samym nierówności, z zachowaniem precyzji sterowania.

Część 3: Sztyca i rura podsiodłowa - średnie i duże nierówności

Sztyca o średnicy 25,4 mm odkształca się bardziej, niż sztyca o większej średnicy, zjawisko, które dodatkowo wzmacniane jest przez zastosowanie klinowego mocowania sztycy w ramie, w miejsce zwykłego zacisku. Bez niego większa porcja sztycy wystaje ponad krawędź rury podsiodłowej, oferując większy zakres ugięcia i amortyzacji. Ponadto rura podsiodłowa jest zrobiona z osobnego panelu włókna węglowego o specjalnym układzie oraz posiada nieco spłaszczony profil, przez co sama w sobie równiez ulega odkształceniu wzdłuż osi podłużnej ramy, dając dodatkową porcję amortyzacji, gdy kolarz pedałuje w siodle.

Cannondale SAVE 

SAVE - Dostępne w rowerach CAAD Optimo, Synapse Alloy, Trail i Quick

Uproszczona technologia SAVE, przystosowana do specyfiki aluminiowych ram. Bez względu na to, czy zaliczysz dziurę w asfalcie, omijasz przeszkodę na ulicy czy walczysz o pozycję w kolejnym kryterium, cechy mikroamortyzacji SAVE sprawiają, że jazda nawet sztywną, aluminiową ramą jest przyjemna, komfortowa i mniej męcząca.

AERO SAVE - Slice

W zestawieniu z typowymi rowerami triathlonowymi i do jazdy na czas, ramy z AERO SAVE mają wyraźną przewagę, oferując komfort i zdolność tłumienia wibracji i szumu nawierzchni, pozwalając na pozostanie w pozycji aero dłużej, z lepszą kontrolą na odcinkach z porowatą nawierzchnią i z łatwiejszym przejściem z jazdy do biegania.

Cannondale - Logo
[X]

Zapisz się do newslettera!

Będziemy wysyłać Ci informacje o nowościach i promocjach dotyczących rowerów Cannondale.