F-Si - nowa maszyna do wyczynowego XC

O marce / Aktualności / F-Si - nowa maszyna do wyczynowego XC
04.06.2014
Cannondale przedstawił F-Si - zupełnie nowy model zaprojektowany do wygrywania wyścigów Pucharu Świata XC. Jak nazwa sugeruje, całość oparta jest o koncepcję System Integration.

Rower zaprojektowano jako system - oznacza to tyle, że oprócz samej ramy na działanie całości istotny wpływ mają dedykowane komponenty.

Si - SYSTEM INTEGRATION

Każdy zaprojektowany przez Cannondale komponent wpływa na działanie pozostałych i roweru jako całości.

DATA | /clanky/FSI | system-integration-pl.jpg 

Ai DRIVETRAIN

ASYMMETRIC INTEGRATION


Sercem całego roweru jest asymetryczny tylny trójkąt. Obręcz pozostaje w osi ramy, ale dzięki przesunięciu zębatek korby i piasty 6mm w prawo osiagnięto bardziej stabilne i sztywne tylne koło, bo szprychy po obu stronach są równomiernie naprężone. Różnica w sztywności może wynieść nawet 60%.

Zabieg ten jest możliwy dzięki nowemu pająkowi korby Hollowgram. Zachowana zostaje linia łańcucha, Q-factor i oczywiście precyzyjne działanie przedniej przerzutki.

 

DATA | /clanky/FSI | ai-drivetrain-pl.jpg

GEOMETRIA SYSTEM 29

GEOMETRIA JEST NAJWAŻNIEJSZA

Trasy wyścigów stają się coraz bardziej wymagające - strome, technicznie i brutalne. Nowa geometria została stworzona, by im sprostać.

Super krótki tylny trójkąt 
  • Poprawia zwrotność i skrętność w ciasnych zakrętach
  • Poprawia trakcję na najtrudniejszych odcinkach

Kąt główki 69.5 stopnia i 55mm wyprzedzenia osi koła w nowym Lefty

  • Łagodny kąt główki poprawia stabilność przy większych prędkościach
  • Większe wyprzedzenie redukuje trail i poprawia skrętność przy mniejszych prędkościach.

DATA | /clanky/FSI | geometrie-pl.jpg

 

NOWY LEFTY 2.0

Rewolucyjna rama potrzebuje rewolucyjnego widelca. Nowy Lefty, oprócz tego, że jest lekki, sztywny, precyzyjny i super czuły, otrzymał kolejne udoskonalenia.DATA | /clanky/FSI | lefty2-2.jpg

  1. Nowe wyprzedzenie osi przedniego koła koresponduje idealnie z łagodnym kątem główki i krótkim tylnym trójkątem ramy - stabilność i skrętność jednocześnie.
  2. Nowy tłumik przejęty z wersji SuperMax o większym skoku, ale dostosowany do wymogów XC. Do dyspozycji pozostają wersje PBR i XLR.
  3. Nowa goleń górna o zwiększonej do 44mm średnicy przy koronach, co daje dalszą poprawę sztywności.
  4. Konstrukcja upside-down zapewnia stałe smarowanie łożysk i ślizgu.
  5. Łożyska igiełkowe zapewniają czułą i niezmienną pracę niezależnie od kierunku i siły obciążeń.
  6. Podwójna korona zapewnia sztywność jak w widelcach zjazdowych. Teraz rozstaw koron dopasowany jest do rozmiaru ramy.

 

 

SPEED SAVE

TECHNOLOGIA MIKROAMORTYZACJI

Technologia Speed Save redukuje wibracje i poprawia komfort, tym samym zwiększając kontrolę nad rowerem i zmniejszając zmęczenie zawodnika. Jednocześnie rama przekłada całą energię jadącego na ruch do przodu. Efekt ten zostaje osiągnięty dzięki odpowiedniemu zastosowaniu materiału oraz kształtowaniu przekrojów rur w kluczowych miejscach. 

BALLISTEC CARBON

WYSOKA SZTYWNOŚĆ I ODPORNOŚĆ NA UDERZENIA

Rama zbudowana jest z kilku rodzajów włókien węglowych o różnej charakterystyce, pierwotnie zaprojektowanych do użytku w przemyśle zbronieniowym. Połączone w odpowiedni spósób za pomocą unikalnych żywic pozwalają osiągnąć niezwykłą charakterystykę - sztywność, tłumienie drgań i odporność na uszkodzenia.


SZTYCA SAVE 2

Wspornik siodła Save 2 to kolejna ewolucja komponentu znanego z wcześniejszych wersji modelu F. Nowa wersja jest lżejsza o 47g oraz pracuje w zakresie większym o 20%. Charakterystyka ugięcia wspornika jest liniowa, w dodatku do ugięcia wystarczy teraz mniejsza siła.


 

STWORZONY NA POTRZEBY ZAWODNIKÓW

NOWY F-SI SPEŁNIA OCZEKIWANIA BEZKOMPROMISOWYCH ZAWODNIKÓW XC

DATA | /clanky/FSI | zavodni_nastaveni-2.jpg

  1. Zewnętrzne prowadzenie pancerzy ułatwia serwis.
  2. Zacisk mocujący tylne koło (zaiast osi przelotowej) ułatwia szybką wymianę na trasie. Tylny trójkąt i koło są przy tym lżejsze i sztywniejsze niż w rowerach konkurencji wyposażonych w sztywną oś.
  3. Kompatybilny z elektronicznym systemem Shimano Di2.


 

Cannondale - Logo
[X]

Zapisz się do newslettera!

Będziemy wysyłać Ci informacje o nowościach i promocjach dotyczących rowerów Cannondale.