Najszybszy nie tylko w tunelu aerodynamicznym i nie tylko pod kilkoma wybranymi zawodnikami w ściśle określonych warunkach, ale najszybszy wszędzie i dla wszystkich spragnionych prędkości. Nazywaj to redukcją oporów. Nazywaj przewagą aerodynamiczną. My nazywamy to darmową prędkością, która stanowi kulminację wieloletniego, systemowego podejścia do wydajności i osiągów, przekładającego się na realne zastosowania. To pokaz tego, co można osiągnąć, gdy cała maszyna - a nie tylko rama i widelec - zostanie zoptymalizowana do jednego celu: dostarczania prawdziwej prędkości, prawdziwym kolarzom, w prawdziwym świecie, prawdziwie szybko.
Nowy system SystemSix jest najlepszym przykładem tego, że na końcowy wynik składa się znacznie więcej, niż suma części. Jego doskonałość wynika z zastosowania pełnej integracji i projektowania systemowego. Sześć punktów, sześć spójnie działających elementów. Rama. Widelec. Wspornik siodła. Kierownica. Mostek. Koła. Zaprojektowane jako nierozłączna całość, aby razem pokonać wspólnego wroga: opór aerodynamiczny, zapewniając jednocześnie właściwości jezdne, responsywność i wybuchową wydajność niezbędną, aby każdy wat w nogach wykorzystać w stu procentach. Ponieważ stworzenie samej ramy i widelca aero nigdy nie przyniosłoby takich wyników, jakie zakładaliśmy. I osiągnęliśmy. Krótko mówiąc, SystemSix zapewnia większą prędkość, w większej liczbie sytuacji, niż jakikolwiek inny rower dostępny na rynku.
Dzięki przewadze aerodynamicznej, SystemSix jest szybszy od lekkich wspinaczkowych szosówek, takich jak nasz SuperSix EVO, na każdym wzniesieniu o nachyleniu do 6%, lub większym, zależnie od stosunku mocy do wagi zawodnika. W praktyce, średnie nachylenie podjazdów kategorii HC w Tourze rzadko przekracza 7-8%.
Na zjeździe o nachyleniu 5% pokonywanym z prędkością 60 km/h, kolarz na nowoczesnym lekkim rowerze jak EVO, musiałby wygenerować ponad 300 watów tylko po to, aby nadążyć za pedałującym z regeneracyjnym obciążeniem 200 W zawodnikiem na SystemSix. Oznacza to, że jadąc na SystemSix, faktycznie się regenerujesz, zostawiając cierpienie rywalom.
W porównaniu z nowoczesnym, lekkim rowerem wyścigowym, takim jak nasz SuperSix EVO, przy prędkości 48 km/h SystemSix oszczędza ponad 50 watów. To ogromna różnica, biorąc pod uwagę przeciętną funkcjonalną moc progową (FTP) zaawansowanego amatora wynoszącą około 350 watów. Nawet podczas draftingu, wciąż zyskujesz do 60% tej przewagi. Jeśli nie jesteś na bieżąco z pomiarem mocy, zaufaj nam - to wystarczająco dużo, żeby od razu zauważyć różnicę.
W 200-metrowym sprincie z prędkością 60 km/h, zakładając niezmienność pozostałych czynników, zawodnik na SystemSix pokonałby rywala na lekkiej szosówce, jak EVO, aż o cztery długości roweru. Fotokomórka ma dziś wolne.
Nawet przy lekkiej jeździe grupowej z prędkością 30 km/h, SystemSix wymaga około 10% mniej mocy do utrzymania prędkości od lekkich modeli wyścigowych jak SuperSix EVO, oszczędzając energię na walkę o KOM-y.
Stwierdzenie, że SystemSix reprezentuje unikalne podejście do redukcji oporów powietrza byłoby poważnym niedopowiedzeniem. Nasze kompleksowe podejście do prędkości reprezentuje szczyt tego, co można osiągnąć projektując rower wyścigowy od zera - to nie jest tylko drobny lifting starych rozwiązań. Prace nad projektem SystemSix rozpoczęły się od opracowania najszybszych kół dostosowanych do współczesnych szerokości opon. Były one punktem wyjścia do budowy ramy, widelca, wspornika siodła, kierownicy, mostka i kół, działających jako spójny system podporządkowany prędkości. W pełni wykorzystujący zalety hamulców tarczowych. Ze zoptymalizowanymi profilami rur, kontrolującymi przepływ powietrza w każdym punkcie ramy. Z kokpitem, w którym dla prędkości nie musisz rezygnować z komfortu prawidłowego dopasowania. Uzyskujący najlepsze wyniki w tunelu aerodynamicznym, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. A to wszystko w granicach przepisów UCI.
Rama i widelec SystemSix to skała, na której zbudowana jest prędkość. Kształt każdej rury jest starannie zaprojektowany do skutecznego cięcia opływającego powietrza. Celowa asymetria gwarantuje natychmiastową reakcję na obciążenia generowane przy hamowaniu i pedałowaniu. Nienaganne prowadzenie i wrażenia z jazdy wyścigową szosówką zapewnia geometria zaczerpnięta z topowego SuperSix EVO. A do tego oczywiście mnóstwo subtelnych detali zaprojektowanych do szybszej jazdy - zawsze, wszędzie, niezawodnie.
Ścięte opory.
Profile aerodynamiczne, przypominające ściętą z tyłu kroplę wody, zostały indywidualnie dobrane do każdej sekcji ramy i widelca. Zapewniają one płynny przepływ strugi powietrza pod najważniejszymi kątami natarcia wiatru i redukują opory.
Strumień powietrza z tylnej części widelca jest kierowany w dół przez unikalną wypukłość u podstawy główki ramy. Zapobiega to mieszaniu się strumieni z widelca i główki ramy oraz zakłócaniu przepływu "czystego" powietrza nad koroną widelca.
Obszar korony widelca, wolny od ograniczeń związanych z montażem hamulca, radykalnie różni się od tradycyjnych rowerów szosowych. Gładkie przejście w główkę ramy zapewnia minimalne opory. Większy otwór pozwala na montaż szerokich opon i umożliwia swobodny przepływ powietrza. Asymetryczne golenie lepiej przenoszą obciążenia generowane przez hamulec tarczowy.
Nowe koła KNØT64, uważane przez nas za pierwszy element konstrukcji SystemSix, same w sobie stanowią inżynierskie arcydzieło. Zaprojektowane, aby wyeliminować efekty uboczne szerszych opon, z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych technologii opatentowanych przez naszych przyjaciół z firmy HED, KNØT64 łączą komfort, niskie opory toczenia i przyczepność opon o dużej objętości w jednym z absolutnie najszybszych zestawów kół na świecie. Konstrukcja tylko pod hamulce tarczowe jest znacznie szersza od innych kół szosowych, co sprawia, że mniejsze opony stają się większe (opona 23c mierzy 26 mm) i wspomaga przepływ powietrza z opony na obręcz, minimalizując opory. Co więcej, choć są one zoptymalizowane dla opon 26 mm (23c), to konstrukcja KNØT 64 wykazuje minimalne zmiany w aerodynamice przy zastosowaniu jeszcze większych rozmiarów. To czysta prędkość, bez kompromisów.
Kierownica KNØT SystemBar jest jak różdżka dla magika prędkości. Zapewnia aerodynamikę i elegancki wygląd zintegrowanego kokpitu, ale z możliwością dopasowania typową dla systemów dwuczęściowych. Karbonowa kierownica ma możliwość regulacji kąta nachylenia o pełne 8°, umożliwiając wybór optymalnej pozycji. Zaokrąglony, ścięty kształt aero nie tylko zapewnia równomierny przepływ powietrza w całym zakresie kątów ale też jest znacznie wygodniejszy dla dłoni, niż typowy profil z ostrą tylną krawędzią.
POprócz zapewnienia sztywnego podparcia kierownicy, mostek System Stem kieruje przewody hamulcowe i kable Di2 wprost do główki ramy przez kanał znajdujący się pod prostą w obsłudze pokrywą. Mechaników ucieszą też otwierane podkładki pod mostek, umożliwiające regulację wysokości kokpitu bez konieczności demontażu przewodów. Szybko i łatwo, tak jak lubisz.
Powszechnie panuje błędne przekonanie, że wspornik siodła jest nieistotny z punktu widzenia osiągów. Ale tak naprawdę, strumień powietrza w jego obszarze jest znacznie szybszy, niż "czystego" powietrza z przodu roweru, z powodu przyspieszenia przepływu pomiędzy nogami kolarza. Ścięty profil aerodynamiczny sztycy SystemSix jest ważną składową rekordowej prędkości wynikowej.