W ubiegłym roku jego poprzednik SuperSix EVO SE zapisał się na kartach historii. Lachlan Morton ustanowił na nim najszybszy czas w wyścigu Unbound Gravel 2024. SuperX przenosi wszystko na zupełnie nowy poziom. Łącząc wiedzę zespołu szosowego Cannondale EF Education – EasyPost z dekadami doświadczeń w gravelu, SuperX wprowadza zupełnie nową jakość w zakresie prędkości i osiągów.
To rower zaprojektowany tak, abyś mógł utrzymać się na czele w błyskawicznie rozwijającym się świecie gravelowych wyścigów. SuperX czerpie inspirację z modelu SuperSix EVO, łącząc aerodynamikę z ultraniską wagą.
Zaawansowana karbonowa konstrukcja ramy SuperX wygładza nawet najbardziej wymagające szutrowe trasy. Specjalnie zaprojektowane strefy elastyczności w rurze podsiodłowej, tylnym trójkącie i górnej rurze, wraz z D-kształtną sztycą, pomagają absorbować wstrząsy i drgania, poprawiając kontrolę nad rowerem i zmniejszając zmęczenie. Geometria OutFront inspirowana wyścigami, a także precyzyjnie dostrojona sztywność ramy zapewniają niezwykle stabilne i absolutnie precyzyjne prowadzenie.
W wersji LAB71 SuperX inżynierowie Cannondale zdołali upakować wszystkie te właściwości w ramie, która w rozmiarze 56 cm waży mniej niż 900 g. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych włókien karbonowych oraz nano-kompozytowej żywicy, zapewniającej wyjątkową wytrzymałość i odporność na rozciąganie.
Cannondale SuperX wyposażono w rurę sterową Delta. W połączeniu z mostkiem Cannondale Conceal lub eleganckim zintegrowanym kokpitem System R-One, dostępnym w wersji LAB71, możliwe jest całkowite ukrycie przewodów hamulcowych i pancerzy. Dzięki temu przednia część roweru wygląda niezwykle czysto i jest maksymalnie aerodynamiczna. A co z łatwością serwisowania? Bez zmian – proste i bezproblemowe.
Bez względu na zmieniające się trasy, nawierzchnie czy warunki pogodowe, SuperX przyjmie opony o szerokości do 51mm z przodu i 48mm z tyłu, zachowując 4mm prześwitu po każdej stronie. A jeśli Twoją drugą pasją są przełaje, załóż opony 33mm i ustaw się na linii startu – SuperX kocha rywalizację także w cyklokrosie. Niezależnie od tego, dokąd się wybierzesz, SuperX sobie z tym poradzi.
Dzięki filozofii Cannondale Proportional Response każdy kolarz może w pełni wykorzystać potencjał SuperX. Każdy rozmiar ramy ma indywidualnie dostosowaną geometrię, różne profile rur oraz precyzyjnie zoptymalizowane warstwy i moduły włókien karbonowych. Każda rama zapewnia idealną równowagę między wagą, sztywnością i wytrzymałością. Wybór należy do Ciebie – dostępne są rozmiary od 46 do 61cm.