Scalpel to jazda pełna emocji. Dzięki najbardziej zaawansowanemu zawieszeniu i geometrii, jakie kiedykolwiek trafiły do ultralekkiej maszyny wyścigowej, oraz agresywnej specyfikacji XC, Scalpel wyciska dodatkową prędkość na każdym odcinku trasy. Przyspieszaj tam, gdzie inni się wahają, trzymaj linię tam, gdzie inni tracą przyczepność, wyprzedzaj tam, gdzie inni hamują. Scalpel prowadzi szarżę w nową erę wyścigów XC.
Całkowicie nowy Scalpel to ekscytująca przejażdżka. Z najbardziej zaawansowanym zawieszeniem i geometrią, jakie kiedykolwiek zagościły w lekkiej maszynie wyścigowej, oraz agresywną specyfikacją XC, Scalpel znajduje dodatkową prędkość na każdej trasie. Przyspiesz tam, gdzie inni się wahają, wykorzystaj przyczepność tam, gdzie wpadają w poślizg, wyprzedzaj tam, gdzie hamują. Scalpel prowadzi szarżę w zupełnie nową erę XC. Skasuj bilet, zapnij pasy i przygotuj się do startu.
Nie tylko większy skok - lepszy skok. Dzięki magii naszej kinematyki FlexPivot i zawieszenia Proportional Response, 120 mm skoku Scalpela zapewnia nierealną przyczepność, większą kontrolę i o wiele więcej zabawy - z całą efektywnością i szybkością reakcji, jakiej można oczekiwać od roweru wyścigowego z Pucharu Świata.
Żaden inny widelec nie wygląda jak Lefty i żaden inny widelec nie robi tego, co Lefty, lądując na niezliczonych podiach od czasu jego wprowadzenia prawie 20 lat temu. Z tej szalonej konstrukcji wynikają niezrównana sztywność, płynność i szybkość reakcji, więc kiedy nadejdzie czas prezentacji w akcji, Lefty utrzyma Cię na czele.
To nie jest krzyk mody. To czysty, celowy projekt. Każdy element Scalpela jest napędzany przede wszystkim przez funkcję - kinematykę, wagę, sztywność i możliwości. Cechy definiują kształt, zamiast być przez niego ograniczane. Tak oto „szybko” wygląda dobrze.
Szybkość zaczyna się od geometrii, a Scalpel to strzał w dziesiątkę. Łagodny kąt główki ramy 66,6º i geometria, która jest dostosowywana do rozmiaru, aby zapewnić zawodnikowi pozycję równowagi idealnie między kołami. Rezultat? Większa moc i przyczepność na podjazdach, bardziej precyzyjna kontrola w zakrętach i zupełnie nowy poziom pewności siebie przy dużej prędkości.