„Chcieliśmy stworzyć elektrycznego górala, który sprosta oczekiwaniom stawianym przed każdym Cannondalem. Punktem wyjścia było opracowanie odpowiedniego zawieszenia i geometrii, a następnie dopasowanie do niego technologii wspomagania elektrycznego", mówi Scott Ritttschof, wiceprezydent marketingu globalnego i rozwoju produktu. „Efektem jest elektryk, który w trudnym terenie jeździ lepiej, niż jakikolwiek inny na świecie.“
Moterra bazuje na długiej tradycji i innowacjach Cannondale. Projekt czerpie z doświadczeń zyskanych przy tworzeniu takich modeli jak Habit, Jekyll czy Scalpel-Si. Wspomaganie elektryczne uwydatnia unikalne prowadzenie i cechy geometrii, a nie na odwrót.
Sercem Moterry i Moterry LT są niestandardowe elementy: mocowanie silnika Si i asymetryczna zębatka Ai. Umożliwiają one umiejscowienie silnika i linii łańcucha w taki sposób, żeby wpływ napędu na pracę zawieszenia był minimalny. Dodatkowym osiągnięciem jest najkrótszy wahacz w klasie, dzięki czemu rowery są zwinne na szlaku, co raczej nie przydarza się innym elektrykom.
Kolejnym unikalną cechą roweru jest najniższy środek ciężkości - bateria zintegrowana jest maksymalnie nisko w "klatce" umieszczonej w rozbudowanej, ekstremalnie sztywnej dolnej rurze. Mocna osłona i gumowy pasek "BatStrap" stanowią zabezpieczenie przed skałami i kamieniami, jednocześnie umożliwiając łatwy dostęp w celu naładowania.
Oba modele zbudowane są z ze stopu aluminium C1 w technologii SmartForm z carbonowym łącznikiem przy damperze. Moterra to jedyny elektryczny full z silnikiem Boscha, do którego można przykręcić koszyk na bidon.
W ofercie znajdują się dwie wersje: