JESZCZE LEPSZY - Precyzyjny niczym chirurgiczne ostrze, lekki jak piórko, twardy jak skała. Z płynnym i precyzyjnym Leftym oraz sprawdzoną geometrią ramy to najbardziej udoskonalony rower XC świata. Nie obawiaj się kamieni jak telewizory ani całodziennych wypraw w terenie - wahacz z technologią Zero Pivot i osie ECS-TC zapewnią maksymalne wykorzystanie twojej energii. Scalpel to narzędzie, które da ci przewagę w każdym terenie i na każdej trasie.
Skok
100mm z przodu i z tyłu.
Superlekka konstrukcja
Dostępny na ramach z carbonu BallisTec albo aluminium SmartFormed, Scalpel budowany jest zgodnie z filozofią System Integration. Na system składają się unikalne konstrukcyjnie elementy: rama, widelec, mostek z rurą sterową i sterami oraz korby Hollowgram SL. Dzięki integracji osiągnęliśmy masę, o której konkurencji mogą jedynie pomarzyć.
Zawodnicza geometria 29"
Kombinacja bardziej stromego kąta głowki i krótkiego tylnego trójkąta powoduje, że Scalpel 29 prowadzi się jak hardtail - jest superskrętny i precyzyjny.
Suport BB30
Suport BB30 o powiększonej średnicy i łożyska wprasowane bezpośrednio w kompozytową mufę suportu dają pewność maksymalnej sztywności i efektywności niezależnie od tego, jaką mocą akurat dysponujesz.
Podkładka nad główką ramy
Scalpel wyposażony jest w podkładkę, którą można zamontować nad lub pod główką ramy. Zamontowana nad główką daje szybszą i bardziej zwinną geometrię XC, a przełożona pod główkę ramy łagodzi jej kąt i daje większą stabilność. Dzięki temu prostemu zabiegowi, który nie wpływa na wysokość kierownicy można szybko zmienić charakter roweru.
ECS-TC System
ECS-TC to zawieszenie oparte o maksymalnie szeroko podparte przelotowe osie o średnicy 15mm i podwójne łożyska w punkcie obrotu przy osi koła, co daje niezrównaną sztywność boczną i w efekcie znakomitą kontrolę nad rowerem.
Zero Pivot
Dzięki specjalnemu ułożeniu włókien węglowych, górne rurki tylnego trójkąta wyginają się eliminując potrzebę zastosowania punktu obrotu nad osią koła, a rama pozostaje sztywna bocznie i odporna na obciążenia skrętne. Aluminiowe wersje zbudowane są zgodnie z koncepcją ECS-TC - puste osie 15mm, szerokie rozstawienie łożysk i podwójne łożyska w punkcie obrotu przy osi koła zapewniają maksymalną sztywność.
Rozmiar | S,M,L,X | |
Rama | Scalpel 29, 100mm, SmartFormed Alloy, BB30, 1.5 Si head tube | |
Widelec | Lefty PBR 100 29 w/ Hybrid Needle Bearing Technology | |
Amortyzator tylny | RockShox Monarch RL, 100mm | |
Korba | Shimano Deore Hollowtech II, 38/24 | |
Pedały | N/A | |
Wkład suportu | Shimano Deore w/ Wheels Mfg Adapter | |
Przerzutka przednia | Shimano Deore, direct mount | |
Przerzutka tylna | Shimano SLX, Shadow Plus | |
Kaseta | Shimano HG-50 11-36, 10-speed | |
Łańcuch | KMC X10, 10-speed | |
Manetki | Shimano SLX w/ I-Spec | |
Hamulce | Shimano Deore, 180/160mm | |
Dźwignie hamulcowe | Shimano Deore, I-Spec | |
Obręcze | Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready | |
Piasty | Lefty SL front, Formula DHG 142x12 rear, 32 hole | |
Szprychy | DT Swiss Champion | |
Opony | Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.1", folding, tubeless ready | |
Kierownica | Cannondale C3 flat, 6061 double-butted alloy, 700mm | |
Mostek | Cannondale OPI Adjustable Stem/Steerer V2, 31.8, -15 deg.(S-L), -5 deg.(X) | |
Stery | Cannondale HeadShok Si w/10mm reversible spacer | |
Siodło | Prologo X8 STN | |
Sztyca | Cannondale C3, 31.6x350MM (S,M) 400mm (L,X) | |
Kolor | Magnesium White w/ Green, Black (02)-WHT | |
* | Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez podania przyczyny. Produkty mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach. |