JESZCZE LEPSZY - Precyzyjny niczym chirurgiczne ostrze, lekki jak piórko, twardy jak skała. Z płynnym i precyzyjnym Leftym oraz sprawdzoną geometrią ramy to najbardziej udoskonalony rower XC świata. Nie obawiaj się kamieni jak telewizory ani całodziennych wypraw w terenie - wahacz z technologią Zero Pivot i osie ECS-TC zapewnią maksymalne wykorzystanie twojej energii. Scalpel to narzędzie, które da ci przewagę w każdym terenie i na każdej trasie.
Skok
100mm z przodu i z tyłu.
Superlekka konstrukcja
Dostępny na ramach z carbonu BallisTec albo aluminium SmartFormed, Scalpel budowany jest zgodnie z filozofią System Integration. Na system składają się unikalne konstrukcyjnie elementy: rama, widelec, mostek z rurą sterową i sterami oraz korby Hollowgram SL. Dzięki integracji osiągnęliśmy masę, o której konkurencji mogą jedynie pomarzyć.
Zawodnicza geometria 29"
Kombinacja bardziej stromego kąta głowki i krótkiego tylnego trójkąta powoduje, że Scalpel 29 prowadzi się jak hardtail - jest superskrętny i precyzyjny.
Suport BB30
Suport BB30 o powiększonej średnicy i łożyska wprasowane bezpośrednio w kompozytową mufę suportu dają pewność maksymalnej sztywności i efektywności niezależnie od tego, jaką mocą akurat dysponujesz.
Podkładka nad główką ramy
Scalpel wyposażony jest w podkładkę, którą można zamontować nad lub pod główką ramy. Zamontowana nad główką daje szybszą i bardziej zwinną geometrię XC, a przełożona pod główkę ramy łagodzi jej kąt i daje większą stabilność. Dzięki temu prostemu zabiegowi, który nie wpływa na wysokość kierownicy można szybko zmienić charakter roweru.
ECS-TC System
ECS-TC to zawieszenie oparte o maksymalnie szeroko podparte przelotowe osie o średnicy 15mm i podwójne łożyska w punkcie obrotu przy osi koła, co daje niezrównaną sztywność boczną i w efekcie znakomitą kontrolę nad rowerem.
Zero Pivot
Dzięki specjalnemu ułożeniu włókien węglowych, górne rurki tylnego trójkąta wyginają się eliminując potrzebę zastosowania punktu obrotu nad osią koła, a rama pozostaje sztywna bocznie i odporna na obciążenia skrętne. Aluminiowe wersje zbudowane są zgodnie z koncepcją ECS-TC - puste osie 15mm, szerokie rozstawienie łożysk i podwójne łożyska w punkcie obrotu przy osi koła zapewniają maksymalną sztywność.
Kolor | Jet Black w/ Green, Gloss (02)-REP | |
Rozmiar | S,M,L,X | |
Rama | Scalpel 29, 100mm, BallisTec Hi-MOD Carbon, Zero Pivot seatstay, PF30, 1.5 Si head tube | |
Widelec | Lefty Carbon XLR 100 29 w/ Hybrid Needle Bearing Technology | |
Amortyzator tylny | RockShox Monarch XX, 100mm, Full Sprint remote | |
Korba | Cannondale HollowGram Si, BB30A, XX1, 32T | |
Pedały | N/A | |
Wkład suportu | Cannondale Alloy PressFit30 | |
Przerzutka przednia | N/A | |
Przerzutka tylna | SRAM XX1, Type 2 RBC | |
Kaseta | SRAM X01, 10-42, 11-speed | |
Łańcuch | SRAM XX1, 11-speed | |
Manetki | SRAM XX1 | |
Hamulce | Avid XX, 180/160mm | |
Dźwignie hamulcowe | Avid XX, Matchmaker | |
Obręcze | ENVE Carbon Twenty9 XC, tubeless ready | |
Piasty | Lefty SL front, DT Swiss 350 142x12 rear, 32 hole | |
Szprychy | DT Swiss AeroLite | |
Opony | Schwalbe Racing Ralph EVO Snakeskin, 29x2.1", folding, tubeless ready | |
Kierownica | FSA K-Force Carbon, flat, 700mm | |
Mostek | Cannondale OPI Adjustable Stem/Steerer V2, 31.8, -15 deg.(S-L), -5 deg.(X) | |
Stery | Cannondale HeadShok Si w/10mm reversible spacer | |
Siodło | Prologo Nago Evo X8 T1.4 | |
Sztyca | FSA K-Force Light carbon, 31.6x350mm (S, M) 400mm (L, X) | |
Extra | Syntace X-12mm rear axle | |
Y | 2015 | |
* | Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez podania przyczyny. Produkty mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach. |