PRZEŁOMOWA INTEGRACJA - Jeśli chcesz przełomowych osiągów, musisz złamać niektóre zasady. Nowy F-Si to nie po prostu kolejny hardtail, ale cały system zaprojektowany do wygrywania na ekstremalnych trasach Pucharu Świata XC. Integracja poszczególnych elementów (SI), asymetryczna rama i napęd (Ai), sztywność układu jako całości, komfort prowadzenia i nowoczesna geometria - rowery składane z przypadkowych elementów nie mają szans nawiązać walki. Przedstawiamy przyszłość XC.
Napęd Asymetric Integration (Ai)
Tylny trójkąt ramy i napęd odsunięte są o 6mm w prawo względem osi roweru. Dzięki temu koło jest bardziej sztywne, ponieważ kąt szprych po obu stronach jest taki sam; dodatkowo uzyskaliśmy krótszy tylny trójkąt oraz możliwość zastosowania dwóch tarcz w korbie oraz więcej miejsca na zabłoconą oponę.
Sztywniejsze tylne koło
Dzięki zachowaniu obręczy i opony w osi roweru przy jednoczesnym odsunięciu piasty z kasetą o 6mm w prawo wyrównaliśmy napięcie szprych po obu stronach koła. W F-Si jest ono do 60% sztywniejsze niż zwyczajnie zaplecione koło, a wszystko to przy zastosowaniu standardowej obręczy i normalnej piasty szerokości 135mm.
Krótszy tylny trójkąt
Dzięki Ai mogliśmy zbudować najkrótszy tylny trójkąt wśród twentyninerów (429mm). Koło znajduje się bardziej z przodu - wzrasta sztywność boczna i trakcja.
Pająk korby Hollowgram Ai
Pająk korby w F-Si odsuwa zębatki o 6mm na zewnątrz, aby linia łańcucha i Q-factor pozostały niezmienione przy niesymetrycznym położeniu piasty. Dodatkowo uzyskaliśmy krótki tył, duży prześwit na oponę oraz kompatybilność z jedną lub dwiema tarczami.
SYSTEM 29 GEOMETRY
Łagodny kąt główki daje stabilność potrzebną na trudnych zjazdach, a jednocześnie zaprojektowany specjalnie do F-Si Lefty 2.0 z nietypowym wyprzedzeniem osi pozwala zachować skrętność na ciasnych nawrotach seksji technicznych. Kórtki tył także poprawia zwinność, a w dodatku zapewnia niesamowitą trakcję.
SPEED SAVE MICRO-SUSPENSION
Poprzez połączenie odpowiednich kształtów rur z wyrafinowanym ułożeniem włókien węglowych stworzyliśmy w tylnym trójkącie ramy strefy absorbujące drgania, które jednocześnie są sztywne bocznie i odporne na działanie sił skręcających. Podatność na odkształcenie w płaszczyznie pionowej znacznie popawia komfort i trakcję, dzięki czemu jedziesz szybciej, dłużej.
Sztyca SAVE 2
Nowa wersja wspornika siodła Save 2 jest lżejsza o 50g oraz pracuje w zakresie większym o 20%. Charakterystyka ugięcia wspornika jest liniowa, w dodatku do ugięcia wystarczy teraz mniejsza siła, co oznacza więcej komfortu i kontroli dla lekkich zawodników.
Ballistec Carbon
Rama zbudowana jest z kilku rodzajów włókien węglowych o różnej charakterystyce, pierwotnie zaprojektowanych do użytku w przemyśle zbronieniowym. Połączone w odpowiedni spósób za pomocą unikalnych żywic pozwalają osiągnąć niezwykłą charakterystykę - sztywność, tłumienie drgań i odporność na uszkodzenia. No i dać dożywotnią gwarancję na ramę, oczywiście.
Kolor | Exposed Matte Carbon w/ Gloss Jet Black and Silver pin striping - BLE | |
Rozmiar | S,M,L,X | |
Rama | F-Si Asymmetric, BallisTec Hi-MOD Carbon, SPEED SAVE, PF30A, 1.5 Si Head Tube | |
Widelec | New Lefty Carbon XLR 2.0 100 29, Hybrid Needle Bearing Technology | |
Korba | Cannondale HollowGram SiSL2, Ai, BB30, 36/26 | |
Pedały | N/A | |
Wkład suportu | Cannondale Alloy PressFit30 | |
Przerzutka przednia | Shimano XTR Di2, direct mount, 2x | |
Przerzutka tylna | Shimano XTR Di2 | |
Kaseta | Shimano XTR, 11-40, 11-speed | |
Łańcuch | KMC X11, 11-speed | |
Manetki | Shimano XTR Di2 | |
Hamulce | Shimano XTR Race, 160/160mm | |
Dźwignie hamulcowe | Shimano XTR Race, carbon lever, I-Spec | |
Obręcze | ENVE Carbon M50, tubeless ready | |
Piasty | Lefty SM front, Chris King rear, 32 hole | |
Szprychy | DT Swiss AeroLite | |
Opony | Schwalbe Racing Ralph EVO Snakeskin, 29x2.1", folding, tubeless ready | |
Kierownica | ENVE Carbon Sweep, flat, 740mm | |
Mostek | Cannondale OPI Adjustable Stem/Steerer 2.0, 31.8, -5 deg | |
Stery | Cannondale HeadShok Si | |
Siodło | Fabric Scoop Ultimate Carbon | |
Sztyca | Cannondale F-Si SAVE Carbon, 27.2x400mm | |
Extra | Di2 Charger | |
Y | 2015 | |
* | Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez podania przyczyny. Produkty mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach. |