Potężne opony w rozmiarze 42c ma obręczach 650b mają taką samą średnicę zewnętrzną, jak koło 28” z oponą 700x23c, oferując prędkość roweru szosowego z niespotykaną dotychczas przyczepnością w zakrętach i niekończońcy się komfort.
Krótki tylny trójkąt sprawia, że Slate prowadzi się nadzwyczaj zwinnie, a płaski kąt główki i długi przedni trójkąt pozwalają zachować stabilność na szutrowych odcinkach.
Slate sprawia wrażenie, jakby przemieszczał się na poduszce powietrznej - dzieje się tak za sprawą jego dużych opon, widelcowi Lefty Oliver i tylnemu trójkątowi ramy, z mikroamortyzacją SAVE PLUS.
To wilk w owczej skórze - pomimo swojego wyglądu, Slate waży niespełna kilogram więcej, niż porównywalny rower szosowy o tradycyjnej konstrukcji. Jest szybki, jak na szosę przystało, z komfortem, którego się nie spodziewasz.